Halong Bay - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Cora en Paul - WaarBenJij.nu Halong Bay - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Cora en Paul - WaarBenJij.nu

Halong Bay

Blijf op de hoogte en volg Cora en Paul

14 Juli 2013 | Vietnam, Hạ Long

Zo, zaterdagochtend om 6.00 uur opgestaan, want om 7.00 uur werden we verwacht bij Hanoi Backpackers Hostel waar we de tour naar Halong Bay hadden geboekt.
Meteen twee Nederlanders ontmoet die ook de tour gingen doen. Ongeveer vier uur gereden met de bus en daarna op een klein bootje dat ons naar de boot voor de komende twee dagen zou brengen.

Er lagen veel mooie boten in het water. Op een gegeven moment kwamen we langs een... tja, wat was het? Het leek wel een scheepswrak. We kwamen wel erg dichtbij. We zouden toch niet... Nee, dit was een grapje. Maar nee hoor, we moesten echt die boot op! De verschrikkelijkste boot van allemaal was natuurlijk weer voor ons!
Oei oei oei...en we hadden hier ook een overnachting. We hadden al verhalen gehoord over mensen die tijdens het lopen ineens in een gat vielen, omdat het hout kapot ging. Deze boot leek niet veel beter.
De andere Nederlanders waren ook een beetje huiverig. Maaaar...er komt goed nieuws! De kamers waren super! We hadden het niet meer verwacht, maar we hadden gewoon airco, een schone kamer en een eigen badkamertje met douche en wc. Helemaal prima dus!

We dachten een mooie sightseeing-tour te doen van twee dagen. Wat we echter niet wisten, was dat het een heuse partyboot was! Vol zuipende Engelsen en Ieren. Niet echt ons ding.
Gelukkig werd het 's avonds (er kwamen 65 man, ook van andere boten, op onze gammele boot feesten) toch erg gezellig. We hebben gekletst met anderen, tips gekregen over de rest van Vietnam en ons verbaasd over de Engelsen. Jeetje, wat kunnen die drinken! Hebben echt geen grenzen. Een jongen kon zelfs bijna niet meer lopen rond een uur of 12!
Een aantal gezellige Nederlanders ontmoet en met wat Engelse jongens gepraat. Ze zijn zo gek als een deur, die Engelsen, maar je kunt er wel gezellig mee kletsen :)

Slapen was iets moeilijker, want het feest was nog in volle gang toen we uiteindelijk naar bed wilden. Maar gelukkig hebben we vandaag in de bus nog wat kunnen slapen.
Vanochtend zijn we terug gevaren en weer met de bus naar Hanoi gereden.
Nu wachten op de nachttrein die ons over ongeveer een half uurtje naar Sapa zal brengen, waar we twee dagen een trekking gaan doen. Een trekking langs rijstvelden, watervallen, enz. Woensdagochtend komen we terug in Hanoi en 's avonds vertrekken we met de nachttrein naar Hue. Veel reizen dus komende dagen!
We hebben er zin in!

Het kan trouwens erger, met het visum. We hebben twee Nederlandse meiden ontmoet die ook geen Letter of Approval hadden bij vertrek. Zij zijn van Amsterdam naar Londen (hier hadden ze een overstap) gevlogen, maar mochten niet verder dan Londen! Ze hebben op het vliegveld in Londen overnacht en het was maar de vraag of ze nog naar Vietnam mochten. Waarschijnlijk zouden ze dan 1000 euro moesten betalen voor een nieuw ticket.
Gelukkig vond de stewardess dat het de fout was van de vliegmaatschappij, die hen wel van A'dam naar Londen heeft laten vliegen, dus kregen ze toch een gratis vliegticket en mochten ze naar Vietnam.
Dan valt ons verhaal (en vooral onze dommigheid) nog best mee eigenlijk ;)

• 14 Juli 2013 - 14:52

Milon:

Ha meis. Haha kei grappig jullie op een party boot:) ach alleen al leuk om mensen te kijken! Die trekking klinkt echt super! Hou ons op de hoogte. Xx

• 15 Juli 2013 - 13:41

Sacha:

Hi vakantiegangers, Haha die partyboot: kan me voorstellen dat het even wennen was, maar wel leuk dat jullie al leuke mensen hebben ontmoet:) De komende trekking klinkt erg goed! Geniet ervan samen:)! Xx