Alle begin is moeilijk... - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Cora en Paul - WaarBenJij.nu Alle begin is moeilijk... - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Cora en Paul - WaarBenJij.nu

Alle begin is moeilijk...

Blijf op de hoogte en volg Cora en Paul

12 Juli 2013 | Vietnam, Hanoi

Hallo allemaal,

Afgelopen vrijdag zijn we,na een vlucht van ongeveer 12 uur vanaf Milaan, aangekomen op het vliegveld in Hanoi. Dat is (natuurlijk) niet helemaal zonder slag of stoot gegaan...
Voordat we op vakantie gingen, hebben we op verschillende sites gekeken of het nodig was om vooraf een visum aan te vragen. Volgens verschillende sites was dit niet nodig. Het kon wel, maar het was ook makkelijk in Vietnam zelf te regelen.
Zaten we dan, twee uur lang op een bankje te wachten totdat we groen licht zouden krijgen om het land in te mogen... Gelukkig waren we niet de enigen. Er was ook nog een oudere, gepensioneerde Engelsman, die in Vietnam een congres ging bezoeken. Door de organisatie van het congres is tegen hem verteld dat het niet nodig was een visum te regelen. Gelukkig had de man al flink wat reiservaring en heeft hij het woord gedaan. We hoorden zogenaamd bij elkaar.
Volgende probleem: geld. Een visum kost normaal gesproken 45 dollar. Voor ons niet: 160 dollar maar liefst! De Engelsman mocht voor ons alledrie gaan pinnen. Moest langs de douane dus werd begeleid door allerlei mensen. Ik was zo gestresst!
Maar goed, na 2 uur was het wachten dan eindelijk voorbij. Onze visa van 160 dollar per stuk waren geregeld! De man natuurlijk meteen netjes terugbetaald en even mailadressen uitgewisseld. Hij was heel benieuwd hoe de reis verder zou verlopen na dit slechte begin.We'll keep in touch, Dennis!

Daarna door naar Hanoi zelf. Niet zo'n boeiende stad. Een beetje als Bangkok: erg warm, druk en een en al chaos!
Zo snel mogelijk weg uit deze stad, is het motto! Daarom meteen twee tours geboekt: zaterdag en zondag twee dagen een boottour naar Halong Bay en maandag en dinsdag trekking in Sapa.

* Het 7-gangen-diner tijdens de bruiloft was trouwens heeerlijk! We hebben niet zo lang mee gefeest, omdat we pas rond 12 uur klaar waren met eten en we de volgende ochtend weer om 5.00 uur ons bed uit moesten, zodat we op tijd naar het vliegveld konden vertrekken. Rond 1.00 uur zijn we daarom gegaan.
Wel hebben we de openingsdans van Roland en Leontine nog gezien. Wauw! Ze salsadansen beiden natuurlijk erg veel (Leontine heeft een eigen salsadansschool). Echt heel mooi!

• 14 Juli 2013 - 14:35

Angela:

Fijn dat het is gelukt met het visum! Veel plezier nog, lekker genieten samen. X

• 15 Juli 2013 - 13:03

Ferdy:

Haha leuk om te lezen! Stresssss cora? ;) Alles komt goed dat zie je maar weer :P