Hanoi again: Walking tour, coffee bun én KFC! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Cora en Paul - WaarBenJij.nu Hanoi again: Walking tour, coffee bun én KFC! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Cora en Paul - WaarBenJij.nu

Hanoi again: Walking tour, coffee bun én KFC!

Blijf op de hoogte en volg Cora en Paul

17 Juli 2013 | Vietnam, Hanoi

Wow, wat waren we moe nadat we uit Sapa kwamen! Kon ook niet anders, na een nachttrein, slapen op een slaapzaal en weer een nachttrein.

Om 10 uur hebben we, samen met Zu de Maleisier (en nog wat andere toeristen), een free walking tour door Hanoi gedaan, georganiseerd door Hanoi Backpackers' Hostel. We kwamen o.a. langs een tempel en een straatmarkt. Zo'n markt hier is totaal anders dan in Nederland. Alles ligt ongekoeld op de kraampjes en ze verkopen elk deel, maar dan ook écht elk deel van een beest! Ook zijn we nog naar een overdekte markt gegaan, met schoenen en heel veel troep.
De tour ging verder langs het Hoan Kiem Lake. Paul en ik waren hier al even geweest een aantal dagen geleden. En plots doemde daar op...een KFC! Volgens mij is Kentucky Fried Chicken hemel op aarde voor Maleisiërs, want Zu reageerde al hetzelfde als Henrie: hij moest en zou daar eten! En wie zijn wij om daar nee tegen te zeggen ;-) We hebben de groep dus verlaten en zijn gaan lunchen bij KFC. Paul en ik hadden samen één menu, maar Zu bestelde er twee, voor zichzelf. Wij hadden al moeite er eentje samen weg te krijgen...
Na de lunch hebben we zelf onze eigen walking tour gefabriceerd. We zijn om het Hoam Kiem meer gelopen en naar Hoa Lo Prison Museum geweest. Erg indrukwekkend! Deze gevangenis is eerst door de Franse kolonisten in Vietnam gebruikt voor politieke gevangenen en tijdens de Vietnamoorlog is het gebruikt door Noord-Vietnam. Door Amerikaanse gevangenen werd de gevangenis sarcastisch 'Hanoi Hilton' genoemd.
John McCain (kandidaat voor de presidentsverkiezingen van de USA) heeft hier ook gevangen gezeten, maar de Amerikanen die hier gevangen zaten hadden het véél beter dan de Vietnamezen.

Na het museum zijn we een coffee bun gaan eten. Hier kwamen we 's ochtends al langs en het rook heerlijk! Zu kende ze uit Maleisië en vond dat we er één moesten proeven. Heerlijk! De sweet buns van Sakana of Shintori zijn er niks bij! Henrie, kent iemand uit jouw familie het recept of weet je of ze ergens in de buurt verkocht worden?

Verder gerelaxed in Zu's hostel en daarna nog even in ons eigen hostel. Wachten op de nachttrein (alweer)... Naar Hue dit keer. Hard sleepers i.p.v. soft sleepers en 6 i.p.v. 4 personen per cabine.

Hopelijk slapen we een beetje...