Matrimonio Roland & Leontine - Reisverslag uit Alassio, Italië van Cora en Paul - WaarBenJij.nu Matrimonio Roland & Leontine - Reisverslag uit Alassio, Italië van Cora en Paul - WaarBenJij.nu

Matrimonio Roland & Leontine

Blijf op de hoogte en volg Cora en Paul

10 Juli 2013 | Italië, Alassio

Hallo allemaal,

Vandaag was het dan eindelijk zover: de bruiloft van Roland en Leontine! Wat zien ze er prachtig uit!
Erg speciaal, een plechtigheid in het Italiaans en erg leuk om een keer mee te maken.

Maandagmiddag zijn we aangekomen op het vliegveld in Nice. We reden met Laura en Tabi (2 vriendinnen van Roland) naar Alassio, waar onze huurauto op ons stond te wachten. Laura en Tabi hadden een auto gehuurd in Nice. Om 17:30 konden wij de auto ophalen in Alassio. Ruim de tijd, als het vliegtuig om 15:00 landt, zou je denken...
Het duurde echter twee uur voordat we de huurauto in Nice eindelijk hadden! Achja, Hertz in Alassio zou om 19:00 sluiten en het was ongeveer 1,5 uur rijden. Tiet zat dus! Dachten we...
Maar...met drie vrouwen en een vermoeide man in de auto + een uitgeprinte route die niet klopt, blijkt de weg vinden toch nog een behoorlijke opgave te zijn! Honderd keer verkeerd gereden. Om 18:30 dachten we dat het slim was om even naar Hertz te bellen dat we er bijna waren. Er werd niet opgenomen. Ze zouden toch niet al...? Nee joh, gewoon nog een keer proberen. Het is vast druk met auto's huren. We kregen ze na 5x bellen echter nog steeds niet te pakken.
Een paar minuten voor 7 kwamen we aan bij Hertz en ja hoor, waar we al bang voor waren was dus echt: de deur zat potdicht!
Even chagrijnig natuurlijk, maar ach, we moesten het maar positief zien: jullie hebben weer wat te lezen op onze waarbenjij.nu, haha.
Op de camping was er gelukkig een vriend van Roland, Jorn, die zo lief was om ons de volgende ochtend naar Hertz te brengen.

Die dag, gisteren, zijn we naar het strand geweest in Alassio, heerlijk! 32 graden en volop zon, dus alvast even bijgebruind voor Vietnam.
Rond 18:00 uur hadden we het wel gezien op het strand en zijn we naar Lagueglia gegaan, een plaatsje verderop, waar we heerlijk hebben gegeten! Italiaanse pasta, mmm!

En vandaag: de bruiloft!!

Vanochtend hebben we allemaal verzameld bij hotel Borgo Fasceo, waar Roland en Leontine al hebben geslapen en waar straks ook het feest en dadelijk het diner zal plaatsvinden. Luid applaus natuurlijk toen Roland en Leontine naar buiten kwamen!
Vervolgens met z'n allen naar het kerkje in Alassio gereden, waar de plechtigheid plaatsvond.
Angela van Nuland, het was een zeeeer knappe trouwambtenaar! Ga maar snel hier op vakantie, zodat wij over een paar jaar weer hiernaartoe kunnen voor een bruiloft ;)

Na de plechtigheid natuurlijk even foto's gemaakt en vervolgens, naar Italiaans gebruik, luid toeterend achter de trouwauto (een oude MG, wauw!) aan gereden, terug naar de Borgo, waar een heerlijk stuk taart op ons stond te wachten.
Na het stuk taart was het tijd voor siësta. Tijd die we goed hebben besteed door onze backpacks weer in te pakken!

Zo eten. We verheugen ons al 2 dagen op het 7-gangen (!) diner dat zo gaat komen. Daarna feest en dan is het morgen eindelijk zo ver: op naar Vietnam!!

• 10 Juli 2013 - 19:26

Jax:

Buon divertimento!!! Lol smakelijk!

• 10 Juli 2013 - 20:13

Henrie:

Haha wier bruiloft? Coraaa? ;)

• 10 Juli 2013 - 23:28

Milon:

Heb je ook een foto van die trouwambtenaar? Dan kan het thuisfront ook mee genieten;)
    Ik ga trouw jullie berichtjes lezen:) geniet ervan samen!
    Xx

• 14 Juli 2013 - 14:38

Angela:

Wel jammer dat er geen foto bij zit van de trouw ambtenaar ;) Maar ik voel me vereerd dat je aan mij moest denken Cora! Hahaha! XX