Caño Cristales - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Cora en Paul - WaarBenJij.nu Caño Cristales - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Cora en Paul - WaarBenJij.nu

Caño Cristales

Blijf op de hoogte en volg Cora en Paul

25 Juli 2015 | Colombia, Bogota

Zo, daar zijn we alweer met ons tweede reisverslag!
Hoe gaat het daar in Nederland?

We zijn vanmiddag teruggekomen van een driedaagse tour naar de Caño Cristales. Erg mooi daar! Google ´m maar eens.
Deze rivier wordt ook wel ´de rivier van de vijf kleuren´ genoemd, vanwege de verschillende kleuren. Helaas was het niet zo´n geweldig weer, weinig zon, dus waren de kleuren niet top. Wel hebben we de rivier mooi rood gezien en een klein beetje groen. De rivier heeft deze verschillende kleuren door de planten. Deze verkleuren zodra de zon erop schijnt.

De afgelopen dagen heeft het veel geregend, dus was de rivier niet op z´n mooist. Wel ideaal weer was het nu om te hiken.
En jongens, ik vond het totaal niet eng dit keer! Al dat avontuur in Bolivia heeft me goed gedaan volgens mij. Eindelijk geen schijtluis meer! Of naja...een beetje nog ;-)

We hadden een erg leuke gids tijdens de tour. Een jong menneke van 19 die erg goed Engels sprak. Superfijn, want we zijn er wel al achter dat ons Spaans echt niet om over naar huis te schrijven is. Veel verder dan hola, gracias, cerveca en hasta luego komen we niet meer...
We hadden het een beetje op moeten pakken voordat we vertrokken (sorry pap, jij zegt dit altijd, maar ach...eigenwijs is ook wijs toch?).

Dusss...hiken en klimmen enzo, geen probleem meer voor Coraatje!

Wel wat andere problemen vandaag... Niet meteen schrikken, moeders en schoonmoeders.

Vanochtend hebben de mensen van de tour voor ons uitgecheckt bij het hotel waar we verbleven. Zij hadden alvast onze tas naar het vliegveld gebracht. Wij kwamen niet meer terug naar het hotel, want we hadden vanochtend nog een kleine tour naar de rivier.
Mijn trui lag nog op bed, want die wilde ik na de tour aandoen, niet wetende dat we niet meer terug zouden komen bij het hotel.
Die trui zijn ze helaas vergeten bij onze tas te leggen. Dussss die ben ik kwijt... We mailen onze tourguide nog even, hopelijk krijgt ie iets geregeld.

Eind van de middag vandaag zijn we naar het busstation gegaan om tickets te kopen voor de bus naar Armenia vanavond. Dit zou niet zo lang duren, dus de backpacks konden in het hotel blijven.
Bustickets hadden we betaald en toen... was ons geld bijna op. Op naar één van de vele pinautomaten dan maar. Eerste pinautomaat werkte niet. Op naar de volgende dan maar. Die werkt ook niet. Het Heuvel-temperament in me kwam alweer los... Want ook bij de vijfde automaat konden we niet pinnen.
De banken waren helaas al dicht om 17:00 uur, dus ik zag even geen licht meer aan het eind van de tunnel, met nog niet eens genoeg geld op zak voor de taxi terug naar het hostel.

Er was een lieve mevrouw die een stuk met ons meeliep naar een winkelcentrum een paar honderd meter van het busstation vandaan. Buiten het winkelcentrum waren een aantal automaten en banken, maar weer deed geen één automaat het en weer konden de banken ons niet helpen.
Bellen met de ING dan maar. De man aan de telefoon kon geen gegevens zien van ons ivm een storing (hopelijk ligt het allemaal aan die storing), maar we konden proberen of we ergens een Western Union-transactie voor elkaar konden krijgen.
In één van die banken stond een lieve, Engels sprekende Colombiaan die dit huilende meisje toch wel zielig vond. Hij bracht ons naar een pinautomaat in het winkelcentrum die ´zeker weten´ buitenlandse kaarten aanneemt. Ondertussen hadden wij al lang in de gaten dat dat niet het probleem was. Maar niet geschoten is altijd mis.
Maar...jullie raden het al: ook deze automaat werkte niet. We zijn weer vier banken binnen gegaan, maar nergens konden ze ons helpen met de Western Union-transactie.

Geen geld voor de taxi, de backpacks nog in het hostel. Wat een drama! Alleen maar error in m´n hoofd op dat moment!

Maar...ergens begonen mijn hersenen weer te werken. Ineens kreeg ik een ingeving, met dank aan mijn altijd-rustige steun en toeverlaat. Heel handig, voor een heethoofd als ik.
Ik bedacht me dat we nog wat euro´s en dollars bij ons hadden. Ik wist niet hoe snel we die bij elkaar moesten verzamelen! Snel omgewisseld en hup, een taxi aangehouden.

In de taxi begonnen de zenuwen opnieuw. We zaten in de auto bij één of andere ghetto-Colombiaan met verschrikkelijke reggaeton. Omg, als dit maar goed zou gaan.
In m´n hoofd heb ik m´n kickboksstoten alweer een paar keer geoefend. Er speelde zich alweer een hele thriller af in m´n hoofd. Z´n vrienden zouden ons opwachten bij ons hostel (daarom zat ´ie natuurlijk de hele tijd te appen tijdens het rijden) en onze tas met ons allerlaatste geld meenemen!
Gelukkig was het uiteindelijk allemaal niet zo spannend. Het was een hele aardige Colombiaan en de goedkoopste taxi die we tot nu toe hebben gehad.

Nu in het hostel en zo naar het busstation. Eerst nog even zeer goedkoop eten scoren ergens! En hopelijk kunnen we weer pinnen morgen.

• 25 Juli 2015 - 08:53

Angela:

Hey jullie!

Jeetje wat een avonturen! Leuk om te lezen. Hopelijk gaat het goedkomen met je pas Cora, kan me voorstellen dat dat niet relaxt is! Houd ons op de hoogte.

Xxx

• 25 Juli 2015 - 08:56

Nancy:

Hahaha ik zie het al weer helemaal voor me dat temperament van jou..

• 25 Juli 2015 - 09:20

Ylona:

Bij deze definitief besloten dat jij en ik zo'n reis nooit overleven. New York is echt de max van onze tax... Dank je wel lieve Paul, zonder jou hadden we nu een Colombiaanse drugsbende achter de familie aan gehad, omdat Cora zonder jouw bijzijn wel haar kickbockstalent had gebruikt en er met het geld van de taxichauffeur vandoor was gegaan :-))) #loveheuveltemperament #hierhetzelfdehorrorscenarioafgespeeld

• 25 Juli 2015 - 12:49

Jax:

Mooie rivieren idd! Mooie verhalen weer! Geniet ervan!

• 25 Juli 2015 - 14:24

Josie:

Heerlijk om te lezen, laten we hopen dat jullie het meest nare achter de rug hebben. Jammer van je trui Cora, wel weer een reden om lekker te gaan shoppen. Enjoy lieverds, XX

• 25 Juli 2015 - 15:14

Ferdy:

Leuk om te lezen! Sterkte en succes! Komt goeie!

• 25 Juli 2015 - 17:09

Trudy:

Ik vind dat jullie toch al een heel avontuur achter de rug hebben.
    Hopelijk gaan de volgende reizen beter en kunnen jullie weer geld pinnen.

Groetjes en geniet er nog van mama.

• 28 Juli 2015 - 22:08

Cora Van Wanrooij:

Wat een ervaringen al in jullie vakantie, hopelijk is het later goed gegaan met geld pinnen, altijd mooi om je vakantieverhalen te lezen.
    Geniet er nog van en veel plezier tijdens jullie vakantie.
    Groetjes Ton en Cora

• 29 Juli 2015 - 17:52

Milon:

Altijd genieten om de verhaaltjes te lezen. Gelukkig ben je inmiddels weer rijk